Terjemahan Al-Quran

Welcome to my humble Gugu-Gaga Blog



Thursday, December 31, 2009

♥Midnight Fantasy Britney Spears Giveaway♥


Tetiba kte rse syok plak join contest2 nih...huhuhu

tadi sebenarnya kte da mengantuk...pas 2 ble da tutup lampu sumer
tokleh tdo plak..kurang asam tul la mata..main2 ye

so kte pn pe lagi terus sambar laptop.....pas 2 menjalankan upacara



'blog walking'



...ha pk lain la 2..korg ingat upacara apa ha??


semasa menjalankan upcara tersebut
tetiba terserempak dgn blog belleshoppingboutique (BSB)
(ayat tak hengat cam Private Investigatot jek) uhuks

ok sambung balik citer pasal belleshoppingboutique (BSB)
dibuka secara rasminya ni pada 10 December 2009 yang lalu.....

belleshoppingboutique (BSB) juga ada menjual One Drop Parfume tau uolls
dan sekarang diorang mengadakan Promotion tuk One Drop Parfume !!!

murah beb, kt luar x dpt harga mcm tu..kalau uolls berminat klik link kt bawah ni

Promotion : One Drop Perfume (ODP)


bersempena dengan opening belleshoppingboutique (BSB)
they'll juga mengadakan giveaway berupa





tadaaaaaaaaaaaaa





i ♥ Parfume
i ♥ Midnight Fantasy Britney Spears
i belleshoppingboutique (BSB)



wahhh ini la yang menyebabkan keterujaanku untuk men'join'kan diri tuk contest
yang pemenangnye dipilih secara random-matic-system nih...huhpenat


mana la tau kot2 berkat tokleh tido malam cek dipilih menjadi penerima anugerah parfume Britney Spears nih...

wah...cek da sediakan teks ucapan da ni..." tima kasih, kepada mak, ayah , kaka................"

ha..da mula la 2 bermidnight Fantasy....huhuhu

k la....uolss jgn lupa tau lawat belleshoppingboutique (BSB)

diogr ni confirm akan menawarkan barang2 yg menarik pada harga yang berpatutan

(ceh, bodek baik pnye kn,heheh)

wish me best of luck k.....

Adios babai




CANDID PHOTO CONTEST



Wah, this is my first time joining the contest.....
sebab contest ni cam menarik...and tgk ramai banget contestantnya
so cek pn saje-saje nk memeriahkan lagi suasana..uhuks


m3 found dis Contest kat blog RINA SALLEH
huuhu tgk gambar dia walaupun candid tetap cun u...uhuhuhu


still have a few hours before it officially closed..uolls kalau nk join pun masih sempat lg
if interested nk join blh KLIK SINI


hehehe




it's show time...........

celebrate



belek pnye belek digital albumku,
terjumpe la gambo nih...
lme da gambo ni rye tahun lepas pnye...
time kt keje kat opis lame.....
sapa yg snap kte pn da tak hengat

peace



tara.aaaa..




CAPTION

me (baju biru) : "uit..uit sapo yg ambk gambo kt 2 tak habaq pn, org tgh mkn ni tak smpt nk control cun..abih la kalau bakal my mother in law tgk ni...konpem tolak duit hantaran..huhuhu"

aishah (baju pink) : "ala u jangan la kacau i, tgh menikmati kelazatan rendang nih.."

shahrul (baju krim) : "kurang asam jowo punya budak, ambk gambo tak bgtau, aku tak sempat tahan perut ni ,jaga kau."


hahaha ni la dia gambar yang akan dipersembahkan pada para juri.

comel tak ktorg dicandid ????peace


kalau comel apa lagi AFUNDI ler kthorang

erkkkblur

ok la, sblm cek merapik meraban lg bnyk

lbh bk cek masuk tdoq dlu na.....

mata pun da 0.05 cm je bukaan nyengantuk

Gud9 oll Sweet dreams

:sleep:





Wednesday, December 30, 2009

The Twilight Saga Series E-books


Hey, i have a good news to share out...

i have complete four chapter of The Twilight Saga Series E-books

With this e-books you can bring it on and read it every where you wanted to..
it so mobile, you can save it to your computer or even in your mobile phone like this..



..instead off bring along this thick heavy hardcover books

it's so mobile and easy to use with an affordable price, really worth to have it....

sengihnampakgigi



so if you guys interested to purchase
you can PM , send a comment or email me..

Price

-----------------------------
RM 10 each chapter

-----------------------------
Delivery

-----------------------------
FREE Shipping!! -Send to email(200-300 pages in a single file)

-----------------------------
Payment Method

-----------------------------

1. CIMB Bank


:eheh:

Monday, December 28, 2009

Why can't dis madness end???

Hello everyone,

hmmm.. i know i haven't been update for a decades...
it's not about am too busy to update or something, it's just
my streaks of laziness
hit m3 again........
n again n again.....................................................

i still find the solution to avoid dis laziness....................




...........................................................................................

....................................................................

................................................

......................................

..............................

........................

...............

..........

........

......

....

...

..

.

be back when dis madness end...

till then...

take care of yourself.....
c ya soon!!!!



Thursday, December 17, 2009

Antara amalan disunatkan pada bulan Muharam:


1. Berpuasa. Maksud Hadis: Barang siapa berpuasa satu hari dalam bulan Muharam pahalanya
seumpama berpuasa 30 tahun. Maksud Hadis: Barang siapa yang berpuasa tiga hari dalam bulan
Muharam, iaitu hari Khamis, Jumaat dan Sabtu, Allah tulis padanya pahala seperti mana beribadat
selama 2 tahun.

2. Banyakkan amal ibadat seperti solat sunat, zikir dan sebagainya.

3. Berdoa akhir tahun pada hari terakhir bulan Zulhijah selepas Asar sebanyak 3 kali

4. Berdoa awal tahun pada 1 Muharram selepas Maghrib 3 kali



Tiga belas perkara sunat dilakukan pada hari Asyura (10 Muharram):

1. Melapangkan masa/belanja anak isteri. Fadilatnya - Allah akan melapangkan hidupnya pada tahun ini.

2. Memuliakan fakir miskin. Fadilatnya - Allah akan melapangkannya dalam kubur nanti.

3. Menahan marah. Fadilatnya - Di akhirat nanti Allah akan memasukkannya ke dalam golongan yang
redha.

4. Menunjukkan orang sesat. Fadilatnya - Allah akan memenuhkan cahaya iman dalam hatinya.

5. Menyapu/mengusap kepala anak yatim. Fadilatnya - Allah akan mengurniakan sepohon pokok di
syurga bagi tiap-tiap rambut yang disapunya.

6. Bersedekah. Fadilatnya - Allah akan menjauhkannya daripada neraka sekadar jauh seekor gagak
terbang tak berhenti-henti dari kecil sehingga ia mati. Diberi pahala seperti bersedekah kepada semua
fakir miskin di dunia ini.

7. Memelihara kehormatan diri. Fadilatnya - Allah akan mengurniakan hidupnya sentiasa diterangi
cahaya keimanan.

8. Mandi Sunat. Fadilatnya - Tidak sakit (sakit berat) pada tahun itu. Lafaz niat: "Sahaja aku mandi
sunat hari Asyura kerana Allah Taala."

9. Bercelak. Fadilatnya - Tidak akan sakit mata pada tahun itu.

10. Membaca Qulhuwallah hingga akhir 1,000 kali. Fadilatnya - Allah akan memandanginya dengan
pandangan rahmah di akhirat nanti.

11. Sembahyang sunat empat rakaat. Fadilatnya - Allah akan mengampunkan dosanya walau telah
berlarutan selama 50 tahun melakukannya. Lafaz niat: "Sahaja aku sembahyang sunat hari Asyura
empat rakaat kerana Allah Taala." Pada rakaat pertama dan kedua selepas Fatihah dibaca
Qulhuwallah 11 kali.

12. Menjamu orang berbuka puasa. Fadhilat - Diberi pahala seperti memberi sekalian orang Islam
berbuka puasa.

13. Puasa. Niat - "Sahaja aku berpuasa esok hari sunat hari Asyura kerana Allah Taala." Fadilat - Diberi
pahala seribu kali Haji, seribu kali umrah dan seribu kali syahid dan diharamkannya daripada neraka.

Wallahualam...


Maal Hijrah..


Salam Maal Hijrah 1431

Pertamanya marilah sama-sama kita panjatkan kesyukuran
kepada Allah S.W.T kerana masih lagi memelihara nikmat-nikmatNya
yang cukup besar yakni nikmat Islam & Iman. Begitu juga dengan
nikmat kesihatan & kesejahteraan yang telah dianugerahkan kepada
kita semua. Tidak lupa juga salam selamat & sejahtera ke atas
junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w yang telah berjuang jiwa
& raga untuk memastikan Islam itu sampai kepada kita


Maal Hijrah atau Awal Muharram merupakan permulaan tahun
baru bagi takwin Islam. Ianya bermula sempena memperingati
penghijrahan Nabi Muhammad s.a.w dari Kota Mekah ke Kota
Madinah dalam tahun 622 masihi. Selain itu, ianya juga merujuk
kepada peralihan daripada sesuatu yang negatif(buruk) atau
kurang baik kepada yang lebih baik atau sempurna.


Perpindahan Nabi Muhammad s.a.w dan para sahabat r.a dari
Kota Mekah ke Madinah merupakan pembinaan langkah baru
sebagai persiapan menghadapi cabaran yang bakal tiba secara
terus menerus. Hijrah bukanlah asing dalam Islam dan ia adalah
sebahagian daripada Islam. Hijrah kerana menuntut ilmu, mencari
kebenaran, berjihad, berdakwah, mencari nafkah, kerana perniagaan
dan bermacam-macam hijrah lagi adalah tuntutan dan asas ajaran
Islam itu sendiri.


Kebiasaannya apabila tiba sahaja tahun baru masihi, kita sering
memperbaharui azam masing-masing. Apa kata kali ini azam yang
sama kita tekadkan lagi semasa ketibaan tahun baru hijrah ini.
Malah
jika kita tidak pernah langsung berazam selama ini pada tahun baru
hijrah, maka bolehlah kita memulakannya sekarang. Azam ini bolehlah
lebih ke arah pengisian rohani dan keagamaan. Mungkin kepada
mereka yang tidak pernah solat berazam untuk mula bersolat, mereka
yang bersolat tetapi tidak cukup lima waktu berazam untuk melengkapkan
solat lima waktu dan mereka yang bersolat lima waktu berazam untuk
meningkat kualiti solat tersebut. Jadikan motto hari ini lebih baik dari
semalam, hari esok lebih baik dari hari ini dan hari-hari seterusnya
lebih baik dari hari-hari sebelumnya ...inilah yang dituntut oleh Islam!!!.

Di samping itu perkuatkan juga fahaman aqidah, syariat dan akhlak kita.
Apabila fahaman kita jelas maka iman dan takwa kita juga akan kukuh.
Percayalah lebih rapat kita dengan Allah s.w.t. akan lebih tenang jiwa kita
menghadapi kehidupan yang penuh cabaran dan dugaan ini.

Jelas Ibni Abbas lagi,
"Siapa yang membaca doa ini pada 1 Muharam, Allah mewakilkan dua
malikat memeliharanya pada tahun itu".


Doa itu bermaksud, " Wahai Tuhanku, Engkaulah selamanya didahului
pada tahun baru ini hamba bermohon kepada engkau semoga terpelihara
daripada syaitan dan pemerintah syaitan dan hamba memohon pertolongan Engkau, peliharakan hamba daripada nafsu amarah dan jahat, dan yang membimbangkan hamba akan perkara yang menghampirkan hamba dengan Engkau wahai yang Mulia".


Siapa yang berpuasa pada Jumaat pertama Muharam, nescaya diampunkan Allah dosa-dosa yang lalu.

Bacalah doa berikut sebanyak tiga kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada hari terakhir bulan Zulhijah:
"Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir
sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan keluarga baginda serta sahabatnya. Ya Allah, sesungguhnya pada tahun ini aku melakukan larangan-Mu tetapi aku belum bertaubat sedangkan Engkau tidak reda dan melupai perkara itu. Engkau menangguhkan azab-Mu yang ditetapkan kepadaku. Engkau memerintahkan supaya aku bertaubat. Sesungguhnya pada hari ini aku memohon keampunan daripada Engkau, ampunilah aku. Dan apa yang aku lakukan pada tahun ini yang Engkau redai dan Engkau janjikan pahala, maka aku memohonnya daripada Engkau, ya Allah yan Karim yan Zal Jalali Wal Ikram. Terimalah permohonanku ini dan janganlah Engkau hampakan harapanku terhadap-Mu ya Karim. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan keluarga baginda juga sahabatnya. Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam".


Selepas doa di atas dibaca, berkatalah syaitan, "Kesusahan bagiku dan
sia-sialah pekerjaanku mengoda anak Adam pada setahun ini dan Allah
binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa itu, Allah
mengampunkannya setahun".

Bacalah doa awal tahun ini sebanyak tiga kali selepas waktu Maghrib
pada malam 1 Muharam:
"Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir
sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan keluarga baginda dan sahabatnya. Ya Allah, Engkaulah yang kekal abadi untuk selama-lamanya. Demi kelebihan-Mu yang maha Agung dan kemurahan-Mu yang melimpah, sesungguhnya pada tahun baru ini aku memohon daripada Engkau perlindungan daripada syaitan yang direjam, pengikutnya, tenteranya dan penolongnya dan aku memohon perlindungan daripada nafsu amarah yang sentiasa mendorong ke arah kejahatan dan melalaikan aku dengan perkara yang tidak berfaedah daripada mendekatkan diri kepada Engkau. Selawat dan salam ke atas junjungan kami Nabi Muhammad dan ke atas keluarga baginda dan sahabatnya. Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbir sekalian alam".


Selepas dibaca doa itu, syaitan berkata,
"Telah amanahlah anak Adam ini daripada godaanku pada tahun ini kerana Allah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah syaitan".


Selamat Menyambut Tahun Baru Hijrah 1431.






Wednesday, December 2, 2009

Tahajjud cinta ♪ ♫ ♩ ♬ ♭ ♮ ♯

Salam fren n readers,

sori la da lme x post new en3, sbb cuti rye hr 2

kt n family sumer g beraya kt umh sedara-mara kt Pahang

so x berkesempatan la nk update en3 plus

tetiba angin malas da menyerang...huhuhu

kali ni kte nk share dis song with uolss

sungguh syahdu nyanyian Dato'Siti..u r always a diva

Hanya Keinsafan ,
kebahagian dan ketenangan yg sukar digambarkan melalui kata2 pabila mendengar, menghayati dan memahami bait2 lirik lagu ini..subhanallah!!!

marilah kt sama2 hayatinya..

video

Kau datang ketika duka

dan bintang bercahya

tunjukku ke jalan syurga

Kau datang ketika duka

dan bintang bercahya

tunjukku ke jalan syurga

Ku haus di tengah laut

lemas mencari tempat berpaut

kirimkan aku kekuatan

serta pedoman di kesesatan

Ku sunyi dalam gembira

perih pedih tanggung derita

sungguh aku bukan wali

yang suci dari hina dan benci

Kau datang ketika duka

dan bintang bercahya

tunjukku ke jalan syurga

Terlalu lama aku mencuba

terlalu banyak

cinta yang ku damba

tiada yang sempurna

hanyalah fana

Tuhan, ampuni hamba-Mu

Kau datang ketika duka

dan bintang bercahya

tunjukku ke jalan syurga

Ku rebah di dada malam

memecah dendam yang lama diam

ku tanggalkan baju dunia

dakapku dengan selimut syurga

ya Tuhanku hanya padamu

tempat mengadu segala rindu

limpahi ku rahmat kasihmudalam tahajjud cinta bersujud