Terjemahan Al-Quran

Welcome to my humble Gugu-Gaga Blog



Wednesday, July 29, 2009

Beautifully Imperfect

Must see this...

totally touched...

Entitled "Funeral". Directed by the critically acclaimed and award winning film director,Late Yasmin Ahmad, and commissioned by the Ministry of Community Development, Youth and Sports "MCYS". The story portrays a mother's love for her husband. It's all about a family..

Beautifully Imperfect

video


Love, think family


Monday, July 27, 2009

7 Surprising Facts About Sleep


i have read this on yahoo health...
i think this very useful for those who have a problem to sleep (insomnia)..
may b u can get a very useful tips by read this article...
so enjoy reading...

Must-know info to help you get your zzz's

Can't sleep? You have plenty of company. About half of all adults experience insomnia on occasion, and 1 in 10 battle insomnia on a regular basis, according to the Cleveland Clinic. If you fall into one of those groups, chances are you're already following the tried-and-true rules for a good night's sleep: Don't have too much caffeine (especially late in the day), don't exercise late at night, keep your bedroom at a cool, comfortable temperature, and make sure your bed, pillows and linens are comfy. Those are all good tips, but there are lesser-known things you can try to help you get more rest.

1. Set a Bedtime Alert


Most of us already use an alarm to wake up in the morning, but sleep expert Michael Breus, PhD, author of Beauty Sleep: Look Younger, Lose Weight, and Feel Great Through Better Sleep, suggests setting it at night as well. "I tell people to set their alarm for one hour before bedtime, which reminds them to begin what I call the power-down hour," says Dr. Breus, who is also a spokesman for the Zeo Personal Sleep Coach. He says you should spend the first 20 minutes of that hour taking care of any necessary chores (like walking the dog or making your kids' lunches), then spend the next 20 minutes on hygiene (washing up, brushing your teeth, etc.), and save the last 20 minutes before bed for relaxation. You don't necessarily have to meditate, if that doesn't appeal to you; you can also do deep breathing exercises, read a book or even watch a little TV (as long as it's not too stimulating).


2. Don't Clear Your Mind


Experts say anxiety and depression top the list of reasons people have trouble sleeping. Part of the problem is that many of us just can't seem to quiet that internal voice that starts rambling on about the worries of the day. Of course, if you can clear your mind, go ahead and do it. But if that's impossible, don't force it--you'll only end up panicking about the fact that you're not sleeping, says Paul McKenna, PhD, author of the soon-to-be-released book I Can Make You Sleep. Instead, try slowing down your thoughts. "Practice saying anything and everything that comes into your mind to yourself in a slow, monotonous, drowsy tone," says Dr. McKenna. It doesn't matter if you're thinking about what to buy tomorrow at the grocery store or how a big presentation at work is going to go. If you slow everything down and talk to yourself in an even tone, you'll find it's that much harder to keep worrying (or stay awake).


3. Count Numbers--Not Sheep


Another great way to quiet those racing thoughts is to count backward from 300 by 3s, says Dr. Breus. Unless you're a math ace, you probably won't be able to focus on anything else while you're doing this, which means you'll end up distracting yourself from your stressful thoughts.


4. Get Up a Half-Hour Earlier


Yes, you read that right! If you're suffering from chronic insomnia, try getting up, for example, at 6:30 instead of your usual 7 wakeup time--no matter what time you fell asleep the night before. You may be extra-sleepy for a little while, but this is hands-down the most effective way to reset your body clock, says Dr. McKenna. It works because it teaches your body that it can't catch up on sleep in the morning, so eventually you'll start feeling drowsier earlier in the evening.


5. Consider Seeing a Professional


A sleep psychologist is someone who specializes in gathering info about your emotions and your behaviors specifically as they relate to sleep. Often found at sleep centers, a sleep psychologist can usually help resolve your sleep issues in just four to six sessions, says Joseph Ojile, MD, founder of the Clayton Sleep Institute in St. Louis and a spokesman for the National Sleep Foundation.


6. Don't Worry If You Can't Sleep Right Away


You shouldn't pass out the second your head hits the pillow. If that happens all the time, it's a sign that you're sleep deprived. (Ditto for nodding off during boring meetings and long movies.) Ideally, it should take 15 to 25 minutes from when you lie down to when you drift off to sleep, says Dr. Breus.


7. Go to Bed When You're Tired


If you're having ongoing sleep troubles, don't worry so much about the fact that it's almost midnight and you have to get up in less than seven hours. Forcing yourself to stay in bed when you're not sleepy is just going to contribute to more tossing and turning, says Dr. Ojile. Instead, get up, do something relaxing, and go back to bed whenever you do feel tired. You might end up exhausted the next day (but that was bound to happen either way under these circumstances), and the following night you should have better luck getting to bed earlier.

"Sharing is Caring"





Sunday, July 26, 2009

KAKI DALAM KASUT

i have read this from blog Tun Dr.Mahathir,
n feel like to share to all of u out there...

enjoy reading...


1. Di forum anjuran Gempita dan UMNO bertajuk Kedudukan Raja-Raja Melayu dan Orang Melayu dalam Perlembagaan Malaysia di Zaman Liberalisasi dan Globalisasi, saya ditanya oleh seorang pensyarah Melayu dari UIAM (Universiti Islam Antarabangsa Malaysia) apakah saya pernah fikir untuk meletak diri saya di tempat orang bukan Melayu (put yourself in the shoes of a non-Malay) bersabit dengan diskriminasi terhadap mereka di negara ini.

2. Saya percaya penyoal berpendapat orang bukan Melayu berasa amat tertekan dan kecewa dengan "ketidakadilan" terhadap mereka di Malaysia (oleh Kerajaan yang dikuasai oleh orang Melayu).


3. Saya tidak tahu samada penyoal ini pernah bertanya kepada tokoh bukan Melayu soalan yang sama iaitu perasaan orang Melayu akan keadaan di negara nenek moyang mereka yang mereka sudah jadi kaum yang secara relatif termiskin dan masih ketinggalan.


4. Jika beliau bertanya dan tokoh tersebut menjawab secara ikhlas, beliau akan dapati bahawa orang Melayu amat kecewa dengan kemiskinan relatif mereka sehingga terpaksa meminta-minta sepanjang masa dan juga ketinggalan dalam pelbagai bidang.


5. Mereka cuba yakin mereka adalah tuan di negara mereka tetapi mereka tahu sebenarnya mereka bukan tuan. Orang bukan Melayu yang menjadi tuan yang sebenar.


6. Kerana mereka rela berkongsi negara mereka dengan kaum lain, kaum yang berasal dari tamadun yang lebih tua (4,000 tahun) dan lebih berjaya, hari ini yang sedikit yang ada pada mereka pun hendak dipisah dari mereka.


7. Fikirkan hanya berkenaan Dasar Ekonomi Baru (DEB). Agihan kekayaan korporat dalam DEB ialah sebanyak 30% bagi bumiputra (walaupun mereka adalah 60% dari penduduk) dan 40% bagi kaum lain serta 30% bagi orang luar. Tetapi setelah diusahakan selama 39 tahun bahagian yang terdapat bagi mereka ialah 20%, sedangkan yang terdapat bagi kaum lain ialah hampir 50%, walaupun mereka hanya 26% dari jumlah penduduk.

8. Nilai harta milik bumiputra pula berjumlah 15% sedangkan yang baki dimiliki oleh bukan bumiputra disebabkan harta di bandar bernilai lebih tinggi dari di luar bandar.


9. Tokoh bukan Melayu yang cuba duduki tempat Melayu (in the shoes of the Malays) jika ikhlas, akan rasa kekecewaan Melayu melihat hampir semua perniagaan dan perusahaan serta kekayaan yang diperolehi darinya dimiliki oleh bukan Melayu. Segala estet rumah mewah juga diduduki oleh bukan Melayu. Sikit benar orang Melayu yang tinggal di estat mewah ini. Lebih ramai yang tinggal di kawasan setinggan.


10. Mungkin semua ini disebabkan kesalahan orang Melayu sendiri. Mereka tidak guna peluang yang disediakan bagi mereka. Ada yang salahguna peluang-peluang ini pun. Tetapi jika seorang pengayuh beca diberi sejuta Ringgit, apakah ia akan dapat berniaga dan berjaya dalam bidang ini.


11. Social engineering bukan hanya dilakukan oleh orang Melayu sahaja. Sosialisme dan Komunisme juga merupakan sejenis social engineering untuk mengurang atau menghapus jurang antara yang miskin dengan yang kaya. Mereka juga tidak berjaya sepenuhnya walaupun mereka mengguna kekerasan yang dahsyat. DEB dilaksanakan dengan berhati-hati tanpa kekerasan, tanpa rampasan dan sering dipinda apabila menghadapi tentangan dari bukan Melayu. Apakah persepsi orang Melayu terhadap DEB?


12. Lihat sahaja sejarah perjuangan Melayu. Pada Pilihanraya 1955, diwaktu mereka menguasai 82% dari kawasan-kawasan pilihanraya, mereka rela memberi sejumlah yang tidak kecil dari kawasan - kawasan mereka kepada kaum lain dan mengundi calon dari kaum-kaum ini sehingga menang melawan calon Melayu lain (PAS).


13. Kemudian mereka anugerahkan satu juta kerakyatan tanpa syarat biasa kepada kaum lain sehingga peratusan rakyat Melayu jatuh dari 82% kepada 60%. Siapakah yang lain yang pernah lakukan yang sedemikian?


14. Pada ketika itu nama rasmi negara ialah Persekutuan Tanah Melayu. Apabila Semenanjung Tanah Melayu dicantum dengan Singapura, Sarawak dan Sabah, perkataan "Tanah Melayu" digugur dan cantuman negeri - negeri ini dinamakan Malaysia. Dengan itu hilanglah identiti Melayu dalam nama negara sendiri. Tidak pula mereka tuntut nama-nama lain digugur.


15. Tidak seperti di negara-negara yang membenar hanya bahasa kebangsaan mereka sahaja untuk semua sekolah nasional, orang Melayu bersetuju bahasa Cina dan Tamil dijadikan bahasa pengantar di sekolah bantuan Kerajaan. Bahasa Kebangsaan (Bahasa Melayu) tidak menjadi bahasa kebangsaan seperti di negara-negara jiran dan di Eropah, Australia dan Amerika.


16. Dan banyaklah lagi korban yang dibuat oleh orang Melayu supaya kaum lain mendapat apa sahaja yang dituntut oleh mereka, demi keamanan dan perpaduan rakyat dan negara.

17. Apakah gamaknya perasaan tokoh yang meletak diri di tempat orang Melayu, terhadap semua korban ini? Apakah dia masih fikir yang orang Melayu harus korban segala-gala yang dituntut daripada mereka?


18. Dengan rencana ini saya tetap akan di cap sebagai racist oleh racist bukan Melayu. Tetapi kalau mereka sanggup menerima yang benar, mereka boleh banding korban orang Melayu pemilik asal negara ini dengan korban mereka untuk kepentingan negara ini.


19. Saya berpendapat jika negara ini hendak aman dan maju, agihan kekayaan dan kualiti hidup semua kaum hendaklah adil (fair) walaupun tidak sama (unequal). Janganlah hendaknya mana-mana pihak atau kaum tanggung beban kemiskinan yang keterlaluan, sementara kaum lain hidup mewah. Mengumpan sokongan dengan mengambil hak satu kaum untuk diberi kepada kaum lain bukanlah caranya - lebih-lebih lagi mengambil dari yang kurang berada untuk diberi kepada yang sudah lebih berada.


at my point of view...

he is not trying to talk about racism or something..

but it's all about Malay's awareness..

to protect our country, our authority..



and this is a comment from AK48

someone just send me this email.

Dalam sebuah majlis, seorang usahawan berbangsa Cina yang juga bergelar Tan Sri sedang ditemuramah oleh seorang wartawan. Duduk berdekatannya adalah 2 orang jurutera, anak beranak berketurunan India yang bekerja dengan syarikat Tan Sri tersebut. Berikut adalah perbualan mereka,

Tan Sri: Kerajaan perlu bertindak adil dalam pengagihan kek ekonomi negara. Tidak boleh ada diskriminasi terhadap kaum bukan Melayu. Kontrak antara orang Melayu dan bukan Melayu mesti diberikan sama rata demi keadilan. Lagipun bangsa kami banyak menyumbang kepada kemajuan negara walaupun kami digelar sebagai kaum pendatang. Setelah bersusah payah semenjak sebelum merdeka, maka wajarkah kami dinafikan hak sebagai warganegara. Orang Melayu perlu lebih berkompromi dengan kaum lain untuk maju. Liberalisasi perlu dilaksanakan dengan meluas dalam semua sektor demi mencapai kesamarataan antara kaum.

Wartawan: Tan Sri, boleh saya tahu sudah berapa lama 2 orang jurutera ini bekerja dengan Tan Sri?

Tan Sri: Oh...sudah lama. Praba ni dah bekerja dengan saya hampir 30 tahun sejak syarikat ni ditubuhkan lagi. Malah anaknya pun sekarang bekerja dengan saya lebih 10 tahun. Mereka ini adalah pekerja saya yang paling berdedikasi dan banyak menyumbang kepada kemajuan syarikat.

Wartawan: Kalau begitu, apa kata Tan Sri berikan sebahagian saham syarikat ni kepada mereka berdua. Lagipun mereka sudah lama bekerja
dengan Tan Sri, malah banyak menyumbang kepada syarikat sepertimana kata Tan Sri tadi.

Tan Sri: Eh..mana boleh! Ini syarikat saya. Lagipun saya dah bayar gaji yang mahal kepada mereka berdua dan saya tak pernah halang pun jika mereka nak kumpul harta. Mana boleh senang-senang saya nak bagi saham syarikat saya pada mereka.

Wartawan: Macam tu jugalah perasaan Melayu. Tanah ini asalnya milik orang Melayu. Milik raja-raja Melayu. Lepas tu orang bukan Melayu macam Tan Sri pulak nak mintak hak sama rata dengan alasan kerana telah banyak menyumbang.. Tan Sri rasa wajar atau tidak permintaan tu?

Tan Sri: ............ ......... ......... ........ ........


So kalau kita kat tpt depa agak2 kita berani mintak macam tu???


and another person's comment

The Malay still not achieve the DEB due to the following circumstances:

1. Not dare to invest in Bursa Malaysia or unit trust fund even using the money from EPF.
2. Instead invested in Skim Cepat "Kaya"
3. Love to buy cars, 2nd wife, n.etc.which is all the liabilities.
4. Malay love to spend than Invest.
5. If they spend they will spend into other race company coz of lower price.

I will add more in the future

Bugis Johor


Let's Think together





Thursday, July 23, 2009

"My Katty Perry wanna be"

i just found this video clip from Katty Perry...
a new single i guess!!!
not bad huh this song...
so with the video clip

video

btw this video is special dedicated to my beautiful sis..
beutiful huh?">



ya..she is...


i dedicate dis song to her
bcozz
she's whut??

"a Katty Perry wanna be" ;-p

whutever....

anyhow..
i just wanted to say to her..
thank you sis for being there when i need u
thank u for ur patience with my ..errr..
unpredict emotion + sometimes fussy....heeee
and
thank u for a great sisterhood dat we had
i love u so much...
n always support u o matter what..
when u need me
just call my name
n i'll be there for u...

"My Katty Perry wanna be"
-lol-;-p.





sisters doesn't look a like







Wednesday, July 22, 2009

Dont Afraid!!!!

first time i heard this song is
when the time i am in conflict with my self..
i have to made a decision whether i shud leave..or ..stay...
but dis song really gave me an inspirational
i am afraid no more
to change
to make a move
from my comfort zone
even if i lose or made a wrong decison
i have to be strong
bcozz
i belived
somehow
sooner or later
my prayer
will be heard....;
enjoy this song from Miley Cyrus...
THE CLIMB
video
I can almost see it.
that dream I'm dreaming,
but
there's a voice inside of my head,
tellin'you'll never reach it
every step I'm takin
'every
move I make feels lost in no direction,
my faith is shakin'
but I gotta keep tryin'
gotta keep my head held high
There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
always gonna be an uphill battle
sometimes
I'm gonna have to lose
ain't about how fast I get there
ain't about what's waitin' on the other side
it's th climb
The struggles I'm facing
the changes I'm taking
sometimes they knock me down,
but no I'm not breaking
I may not know where,
but these are the moments that
I'm gonna remember most
I've just gotta keep goin',
and
I gotta be strong
just keep pushing on,
but
There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
always gonna be an uphill battle
sometimes I'm gonna have to lose
ain't about how fast I get there
ain't about what's waitin' on the other side
it's the climb
There's always gonna be another mountain
I'm always gonna wanna make it move
always gonna be an uphill battle
sometimes I'm gonna have to lose
ain't about how fast I get there
ain't about what's waitin' on the other side
it's a climb
Keep on movin'
keep climbin'
keep faith baby
It's all about,
it's all about
the climb
keep the faith,
keep your faith, woah